Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kam kráčíš ostravské ANO? Díl druhý: Delfín v Ostravici...

V rámci   sestavování   kandidátky   v   největším   ostravském  obvodu  mi  utkvěl v  paměti jeden  zajímavý rozhovor s úspěšným podnikatelem. Na schůzku  dorazil  přímo  z  golfu. Po krátkém představení mi  ten  člověk dlouze vykládal  o  tom, jak  strašná špína je ta komunální politika. Když  přišla  řeč  na  případné  zapojení  do  komunální  politiky a postavení na kandidátce, k mému velkému překvapení prohlásil, že by možná zájem měl.

Tedy zájem o tu špinavou komunální politiku. Ale výhradně o čelní pozici na kandidátce. Maximálně tak do pátého místa. Na dotaz k jeho dosavadní zkušenosti v komunální politice, případně na oblasti, kterým by se byl ochoten a schopen věnovat s ohledem na jeho odbornost, přišla opět překvapivě otevřená reakce: "Je mi to úplně jedno, hlavně abych figuroval na čele kandidátky".  Velmi rychle jsem tehdy debatu ukončil. Potenciální kandidát odešel rozčarován a s nepořízenou. Bohužel s odstupem času jsem zjistil, kým, proč a s jakou motivací mi tento člověk byl doporučen jako "vhodný kandidát".

Jak je patrné z uvedeného příběhu, měl jsem naprostou volnost v rozhodování o složení kandidátky. Tedy volnost až na dva případy - Lukáše Krále (byla o něm řeč v minulém díle a bude i v dalších) a jistého Vladislava Kovala. Tento člověk o sobě všude prohlašoval (a obávám se, že stále ještě prohlašuje), že má pověření od samotného Babiše, aby to tady v Ostravě dal "do pořádku". Jak jsem se později dozvěděl, byl samotným Babišem z pozice hlavního manažera hnutí odvolán pro tzv. chybu lidského faktoru. Diplomaticky napsáno...

Původní Kovalova myšlenka spočívala v tom, že bych mu pomohl se sestavením kandidátky v největším ostravském obvodu - na Jihu. Sám by se údajně rád soustředil na sestavení magistrátní kandidátky (v následujících dílech čtenář může posoudit skutečné pracovní výsledky tohoto "zachránce"). S ohledem na moje dosavadní aktivity v rámci kampaně do EP mi tento návrh připadal logický a neměl jsem důvod odmítnout. V dobré víře, že druhá strana dostojí svému slibu, jsem se pustil do práce.

Za dobu naší spolupráce Koval vykonal dvě věci: první byly opakované obecné floskule na téma jak financovat a vyhrát volby. Druhým "výkonem" byla účelová změna trvalého bydliště, aby mohl v tomto obvodě vůbec kandidovat. Spíše ovšem spatříte delfína v Ostravici než Vladislava Kovala na jeho "trvalé" adrese v obvodu Ostrava-Jih. Místní funkcionáři obhajují tento drobný podvůdek Babišova ostravského "spasitele" za nutnou úlitbu politickým bohům s ohledem na smutný fakt, že ve stotisícovém ostravském obvodu byl tou dobou výskyt členů hnutí ANO na stejné úrovni jako u zmíněných delfínů v Ostravici.

Tou dobou tam žil jediný. Myslím tím člena hnutí ANO se skutečným trvalým pobytem. O tomto člověku se ale krajská manažerka hnutí ANO zmínila, že je to totální magor. Zcela výjimečně jsem s ní souhlasil, a když jsem položil naivní dotaz, proč tedy „magora“ do svých řad přijímali, nastalo ticho. Podobných nejasností a následných nepříjemných otázek z mojí strany začalo přibývat. Pomalu se nade mnou začaly stahovat těžké mraky. Ještě než zahřmělo a udeřilo, měl jsem to štěstí zažít i několik slunnějších období.

Za velmi pozitivní a tvůrčí období považuji dobu, kdy jsem měl možnost vést debaty s potenciálními kandidáty. Využil jsem databáze hnutí ANO a postupně oslovil cca 100 sympatizantů hnutí, kteří bydleli v tomto obvodu. Následovalo přibližně 70 osobních setkání s lidmi, kteří projevili zájem o spolupráci a účast na kandidátce. Na každou schůzku jsem se pečlivě připravil s přihlédnutím k předem vyžádanému životopisu. Probírali jsme konkrétní okruhy komunální politiky a rozhovor vždy směřoval k tomu, abychom společně našli vhodnou oblast pro každého zájemce o kandidaturu. Diskutoval se například rozpočet obce, komunální služby, bytová a sociální politika, doprava, bezpečnost a v neposlední řadě chod samotného úřadu.

Tyto pracovní debaty byly velmi užitečné jak pro mě (až na vzácné výjimky popsané v úvodu)  k sestavení pořadí na kandidátce, tak pro druhou stranu, která si ujasnila, co by práce v komunální politice mohla obnášet. Měl jsem tu čest potkat řadu velmi zajímavých a upřímných lidí, kteří později obětavě pracovali na volebním programu bez ohledu na umístění na kandidátce. Po tříměsíční práci jsem měl kandidátku hotovou. U kandidátů v první patnáctce jsem byl po opakovaných pracovních setkáních přesvědčen o správnosti volby. Tedy až na dvě "dosazené" výjimky.

Konkrétní důvody, které mě vedly ke snaze odvolat oba pány z kandidátky, popíšu v samostatných blozích. V reakci na tento krok se do hry postupně vložili do té doby neteční místní funkcionáři hnutí ANO (o některých bude ještě řeč) a začali tvrdě prosazovat svůj hlavní záměr: za každou cenu udržet určité lidi na volitelných místech -  jak na Jihu, tak v jiných obvodech, ostravský magistrát nevyjímaje.

Koval, Král a pomalu se probouzející místní funkcionáři hnutí ANO - to byly další velmi varovné signály, které stále jasněji naznačovaly, že s blížícími se komunálními volbami v ostravském hnutí ANO nebude líp, ale bude možná hůř. Mnohem hůř. A nakonec bylo.

Pokračování příště…

Autor: Pavel Szturc | pondělí 18.8.2014 8:08 | karma článku: 24,77 | přečteno: 2047x
  • Další články autora

Pavel Szturc

Nenechme padnout český průmysl

Průmysl v naší zemi představuje díky tradičně silnému ukotvení dlouhodobě nejvýznamnější segment tuzemské ekonomiky. Na celkovém HDP naší země se podílí přibližně 30% a zároveň tvoří páteř zahraničního obchodu ČR.

27.10.2022 v 14:47 | Karma: 22,17 | Přečteno: 477x | Diskuse| Ekonomika

Pavel Szturc

Může válka na Ukrajině způsobit celosvětový hladomor?

Probíhající válka ohrožuje potravinovou bezpečnost v celém světě. Export pšenice jak z Ruska, tak z Ukrajiny je velmi omezený. To vede k velkému nárůstu cen. Země, které jsou závislé na dovozu pšenice, začínají mít velký problém.

23.5.2022 v 10:15 | Karma: 16,30 | Přečteno: 510x | Diskuse| Společnost

Pavel Szturc

Přestaňme se vzájemně urážet a napadat kvůli očkování a protilátkám

V poslední době se objevuje celá řada velmi razantních názorů na očkování. Jedna skupina často velmi vzdělaných osobností je skálopevně přesvědčena o tom, že kdo se nenechá očkovat je ignorant, sobec a hlupák.

18.7.2021 v 20:17 | Karma: 45,59 | Přečteno: 8151x | Diskuse| Společnost

Pavel Szturc

"Kdo nesouhlasí s prezidentem, je prostě dement..."

Prezident věří, že navzdory lamentacím se katastrofa už blíží svému díky očkování. Na podzim by podle jeho slov měla být větší část národa proočkována.

28.2.2021 v 14:31 | Karma: 27,02 | Přečteno: 758x | Diskuse| Společnost

Pavel Szturc

Očkovací mikromanažer baví na youtube

„Jsem krizový manažer, z jiného světa. Vybudoval jsem firmu od nuly. Já to řídím, já je terorizuju. Včera jsem mluvil s asi pěti řediteli. Dělám mikromanagement...“

3.1.2021 v 16:39 | Karma: 31,85 | Přečteno: 1289x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 126
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2113x
Pavel Szturc - občan...

Seznam rubrik